Tijdelijk Modemuseum
Monique van Heist concentreert zich met haar label op de klassieke uniseks garderobe en voegt intelligente details en heldere referenties toe. In 2008 startte Monique van Heist het project HELLOFASHION, waarmee haar metavisie op mode vorm kreeg. Met dit concept won ze in 2008 de Mercedez Benz Dutch Fashion Awards.
HELLOFASHION is een doorlopende collectie met 'moniquevanheist-klassiekers' waarmee zij het modesysteem wil uitdagen. De permanente en almaar groeiende collectie bevat kleding en accessoires maar ook lifestyleproducten als meubilair, make-upadvies en zelfs recepten. De gangbare cyclus van het modesysteem wordt doorbroken door op zelfgekozen momenten nieuwe producten toe te voegen aan de collectie. Ieder half jaar wordt een seizoensvariant van de kledingstukken gepresenteerd in 'nieuwe' kleuren en materialen. De producten van HELLOFASHION zijn genummerd en hebben een naam. Met het project stelt Van Heist de vergankelijkheid van mode aan de kaak. Het HELLOFASHION project gaat in totaal 10 jaar duren en zal worden afgesloten met een boek.
Naast haar eigen label heeft Monique van Heist de afgelopen jaren diverse tentoonstellingen over haar werk gemaakt en als curator tentoonstellingen samengesteld. Ook is van Heist werkzaam geweest als ontwerpdocent op diverse kunstacademies in Nederland.
Opgericht: 2008
Locatie: Rotterdam