De BankGiro Loterij, de cultuurloterij van Nederland, verlengt haar bijdrage aan Het Nieuwe Instituut met vijf jaar
Van 2018 tot en met 2022 ontvangt Het Nieuwe Instituut een jaarlijkse bijdrage waarmee architectuur, design en digitale cultuur op vernieuwende wijze aan een breed publiek kan worden gepresenteerd. Het succesvolle Tijdelijk Modemuseum, waarmee het instituut in 2015 in een periode van acht maanden meer dan 130.000 bezoekers trok, dient daarbij als voorbeeldproject.
4 januari 2018
De BankGiro Loterij, de cultuurloterij van Nederland, verlengt haar bijdrage aan Het Nieuwe Instituut met vijf jaar. Sinds 2006 heeft Het Nieuwe Instituut (voorheen NAi) ruim 3,5 miljoen euro ontvangen van de BankGiro Loterij. In 2017 is de samenwerking geëvalueerd. De positieve aanbeveling voor voortzetting van de relatie is door de Raad van Commissarissen van de BankGiro Loterij overgenomen. In de periode 2018 tot en met 2022 kan Het Nieuwe Instituut wederom een jaarlijkse bijdrage tegemoetzien voor de publieksfunctie.
Adriana Strating, Directeur Business & Development van Het Nieuwe Instituut: /"Wij zijn zeer verheugd dat de BankGiro Loterij haar bijdrage verlengt en op deze manier nieuwe mogelijkheden geeft om architectuur, design en digitale cultuur dichter bij het publiek te brengen./"
Michiel Verboven, managing director van de BankGiro Loterij: /"Het Nieuwe Instituut en de loterij zijn sinds 2006 partners. De bijdrage die Het Nieuwe Instituut ontvangt wordt gebruikt voor de museale functie. Een goed voorbeeld is het Tijdelijk Modemuseum. Wij kijken uit naar de volgende publiekstrekkers en dragen daar graag aan bij!/"
BankGiro Loterij
De BankGiro Loterij kan dankzij haar deelnemers in 2017 ruim ¬ 66,9 miljoen bijdragen aan cultuur in Nederland. Twee derde van dat bedrag gaat naar musea, molens en monumenten, zoals Het Nieuwe Instituut. Volgende maand maakt de Loterij tijdens haar Goed Geld Gala bekend hoeveel er in 2018 naar culturele partners gaat.
Meer informatie over de BankGiro Loterij en haar toekenningen
---
Noot voor redactie, niet voor publicatie:
Woordvoerder Taco de Neef, manager Marketing, Communicatie en Commercie, Het Nieuwe Instituut, t.deneef@hetnieuweinstituut.nl, 06-28474541