Nieuwe Instituut
Nieuwe Instituut

Huis Sonneveld

Ontwerpplatform

Home

Maureen Mooren

Maureen Mooren heeft voor projecten die uit verschillende tentoonstellingen bestaan, zoals het Tijdelijk Modemuseum, en het programma Innovation at the World Expo, de overkoepelende campagnes vormgegeven: naast drukwerk ook buitendoeken en digitale middelen. Daarnaast is ze als art director verantwoordelijk voor de vormgeving van de corporate communicatiemiddelen.

Tijdelijk Modemuseum

Met het _Tijdelijk Modemuseum_ richtte Het Nieuwe Instituut zich niet in de eerste plaats op de unieke kwaliteit van een ontwerper of een kledingstuk maar op de achterliggende structuren en strategieën van de mode als systeem. Stuk voor stuk passeerden de verschillende verschijningsvormen van de mode de revue: van verleidelijk tot afschrikwekkend, van vernieuwend tot behoudend en van kritisch tot verspillend. Hoe staat de mode er anno 2015 voor? Wat houdt ontwerpers van nu bezig? Hoe denken zij over de toekomst? Welke vraagstukken bepalen de huidige ontwikkelingen in de mode. En vooral, welke rol spelen gebruikers binnen dit mondiale systeem?

Innovation at the World Expo 1851 - now

Naar aanleiding van de 34e Wereldtentoonstelling die in het voorjaar van 2015 opende in Milaan, belichtte Het Nieuwe Instituut onder de noemer _Innovation at the World Expo_ het fenomeen in drie tentoonstellingen: Wat is Nederland, Tuin van Machines en GLAS. Terugkerende vraag in het programma is: onder welke condities komt innovatie tot stand, en welke rol spelen ontwerpers in dat proces?

Corporate communicatie: agenda

Website Maureen Mooren

Nieuwsbrief

Ontvang als eerste uitnodigingen voor onze events en blijf op de hoogte van komende tentoonstellingen.