Creative Holland Live #3: Bestemming Buitenland
Internationaliseringsplatform Creative Holland organiseert tijdens de Dutch Design Week een talkshow, waarin het culturele ondernemers met internationale ambities een beetje op weg helpt: welke financieringsmogelijkheden biedt de overheid bijvoorbeeld voor die eerste wereldwijde stappen? Welke internationale (design)beurzen doen er echt toe; kun je nou beter naar een beurs of mee op een handelsmissie? Waarvoor kun je eigenlijk aankloppen bij ambassades en consulaten? En hoe hebben andere creatieven hun eerste schreden gezet op het internationale pad.
Wil je weten wat Creative Holland en al die partijen voor jou kunnen betekenen? Kom dan naar Creative Holland Live 3#, een live talkshow tijdens de Dutch Design Week.
20 oktober 2021 15:30 - 19:00

Creative Holland tijdens Medica 2015.
Creative Holland Live #3: Bestemming Buitenland
Tijdens een "on stage" gesprek geven een aantal van de samenwerkende partijen uit Creative Holland tips & tricks, en zullen ervaringdeskundigen en ontwerpers hun buitenlandervaringen delen. Verder praten met tafelgasten Kyra Roest van de 'Embassy of Creativity' over de beurs Cannes Lions, en met Carina Weijma, die als business developer van Creative Holland Duitsland aan het veroveren is (je kan aanhaken!) met het 'City of Things' programma. Gea Hemming van de Rijksdienst voor Ondernemers (RVO) en Youssef Louakili, directeur Media en Creatieve Industrie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap laten zien wat de overheid in petto heeft om de culturele en creatieve sector ook post-corona internationaal weer op de kaart te zetten.
Aansluitend op Creative Holland Live#3 zal Creative Holland, samen met Organisation in Design een network/matchmaking borrel organiseren.
Programma
- 15:30-16:45: Creative Holland Live #3: Bestemming Buitenland
- 16:45-19:00: Netwerk + drinks
Creative Holland is te gast bij Perspective in Design - LIVE door Organisation in Design.
Sinds 2015 is Creative Holland het internationaliseringsplatform van de Topsector Creatieve Industrie. Het belangrijkste doel van Creative Holland is om Nederlandse creatieven internationaal op de kaart te zetten. Onder de 'paraplu' van Creative Holland hangen verschillende partijen zoals bijvoorbeeld DutchCulture, het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie Het Nieuwe Instituut, maar ook de Rijksdienst voor Ondernemers (RVO).

International Support Index De International Support Index is een gids die individuele makers, organisaties en consortia in de creatieve industrie helpt om internationale ambities te realiseren. Deze website brengt in kaart welke financiële en niet-financiële regelingen daarbij kunnen ondersteunen. De website geeft een overzicht van projectsubsidies, vouchers, residenties en adviesgesprekken die goed van pas kunnen komen bij het realiseren van verschillende internationale projecten.